Nieuws

Betere bereikbaarheid met Signcall

De Signcall-apps hebben een nieuwe update gehad. In deze update is het uiterlijk van de software ongewijzigd. Wel zijn een aantal technische verbeteringen doorgevoerd waardoor Signcall op nog meer apparaten betrouwbaar werkt. De verschillende diensten die je met de Signcall-software kunt bellen (zoals KPN Teletolk en 112), zijn hierdoor nog beter bereikbaar.

In augustus lanceerden we de volledig vernieuwde Signcall-software. De applicaties werden door deze grote update sneller, gebruiksvriendelijker en betrouwbaarder. Op ieder besturingssysteem en op ieder apparaat ziet Signcall er sindsdien hetzelfde uit. Daardoor is de software eenvoudiger te begrijpen en makkelijker te bedienen.

De nieuwe update van vandaag ziet er qua vormgeving hetzelfde uit als de software die in augustus gelanceerd is. Op technisch gebied zijn wel een aantal verbeteringen doorgevoerd. De problemen met tekst en geluid die sommige gebruiker ervaarden, zijn hiermee verholpen. Dat zorgt ervoor dat de betrouwbaarheid van de applicatie opnieuw verbeterd is. Daardoor zijn de verschillende diensten die je met de Signcall-software kunt bellen, nog beter bereikbaar.

Welke diensten kun je bellen met Signcall?
Met Signcall kun je verschillende diensten bereiken:

  • alarmnummer 112: in noodgevallen kun je rechtstreeks contact maken met een medewerker van de alarmcentrale. Je kunt zelf typen of spreken. De medewerker van 112 antwoordt altijd door te typen.
  • tekst- en beeldbemiddelingsdienst KPN Teletolk: bel via deze dienst naar iedereen die gebruikmaakt van reguliere telefonie. Van de kapper tot de huisarts, van de Belastingdienst tot de ANWB. Je kunt zelf typen, spreken of gebaren. De medewerker van KPN Teletolk vertaalt alles wat de (goed) horende persoon zegt in tekst of gebaren.
  • tolk op afstand met Tolkmatch Direct: zet een gebarentolk op afstand in bij onverwachte situaties. Je hoeft niet vooraf een afspraak te maken, de tolk zit al voor je klaar. Makkelijk bij bijvoorbeeld een onverwacht overleg op je werk of een gesprek in een winkel.

 

Download de nieuwe software
Ons advies is om zo snel mogelijk de nieuwste software te installeren. Als je gebruikmaakt van de oude software, dan kunnen we een correcte en betrouwbare werking niet garanderen. De nieuwe software is te downloaden voor de computer (Windows), Android (smartphones en tablets) en iOS (iPhones en iPads). Lees hier hoe je die nieuwe software kunt installeren.
Let op: de apps voor Android en iOS worden op dit moment nog door Google en Apple geupload naar Google Play en de AppStore. Dit kan maximaal 24 uur duren.

Signcall Servicedesk
Heb je hulp nodig bij de installatie van de nieuwste software? Of loop je na de installatie onverhoopt tegen een probleem aan? Neem dan contact op met de Signcall Servicedesk. Stuur bij voorkeur een e-mail naar contact@signcall.nl. Je kunt ons ook bellen via de Signcall-software. Vermeld duidelijk:

  • wat er niet goed gaat
  • op welk apparaat je het probleem ervaart (smartphone, tablet, computer)
  • het merk en type van je apparaat (als je dit weet)
  • hoe je verbinding hebt met internet (wifi, 3g of 4g) en via welke provider

 

« Terug naar Nieuws

Betere bereikbaarheid met Signcall