Signcall installeren

Je kunt de Signcall-software eenvoudig installeren of updaten. Hieronder vind je alle benodigde informatie.

Ik wil de Signcall-software updaten of installeren op mijn:

Kijk ook eens bij de veelgestelde vragen.


Windows logoWindows computer

Voor gebruikers die Signcall nog niet op hun computer hebben geïnstalleerd
Heb je Signcall nog niet eerder op je computer geïnstalleerd? Volg dan deze stappen:

  1. Download en installeer de nieuwe software via deze link
  2. Volg de instructies op het scherm

Voor gebruikers van versie 6.5.0.12328
Je kunt Signcall eenvoudig updaten:

  1. Sluit Signcall af
  2. Open Signcall opnieuw
  3. Het systeem vraagt of je wil upgraden, klik op 'upgraden'
  4. Volg de installatiestappen
  5. Log in bij Signcall

Voor gebruikers van een oudere Signcall-versie
Heb je Signcall al eerder geïnstalleerd? Zorg dan dat je eerst de oude software verwijderd en daarna de nieuwe software installeerd. Het is belangrijk om zo spoedig mogelijk de nieuwste versie te installeren.

  1. Ga naar Start
  2. Ga naar Programma's
  3. Ga naar Signcall
  4. Ga naar myMMX
  5. Klik op uninstall
  6. Download en installeer de nieuwe software via deze link
  7. Volg de instructies op het scherm

Ervaar je onverhoopt problemen?
Ervaar je problemen met video? Doorloop dan de volgende stappen:

  1. Open Signcall
  2. Ga naar Instellingen (in de Signcall-app)
  3. Klik op Netwerk
  4. Zet het vinkje aan bij media proxy
  5. Klik op opslaan
  6. Herstart Signcall
  7. Probeer of je probleem opgelost is. Zo niet, doorloop dan onderstaande stappen.

Is je probleem niet opgelost of ervaar je een ander probleem, doorloop dan de stappen die hierboven beschreven staan onder het kopje "Voor gebruikers van een oudere Signcall-versie". Controleer daarna of je probleem opgelost is. Zo niet, neem dan contact op met de Signcall Servicedesk

Signcall versie: 6.6.0.12471
Geschikt voor computers met Windows Vista of hoger.
Downloadlink
Handleiding


Android (smartphones en tablets)

Als je Signcall al geïnstalleerd hebt op je smartphone of tablet, dan is de app mogelijk al automatisch geüpdatet. Als dat niet zo is of je de software nog niet geïnstalleerd hebt, dan kun je Signcall handmatig updaten of installeren in Google Play. Volg hiervoor de instructies uit de handleiding.

Let op: de apps voor Android en iOS worden op dit moment nog door Google en Apple geupload naar Google Play en de AppStore. Dit kan maximaal 24 uur duren.

Signcall versie: 2.4.2589
Geschikt voor apparaten met Android 4.0.3 of hoger.
Let op: werkt niet samen met smartphones en tablets die een TEGRA2- of Intel Atom-processor hebben.
Downloadlink
Handleiding

Ervaar je onverhoopt problemen?
Ervaar je problemen met video? Doorloop dan de volgende stappen: 

  1. Open Signcall
  2. Ga naar Instellingen (in de Signcall-app)
  3. Klik op Netwerk
  4. Zet het vinkje aan bij media proxy
  5. Klik op opslaan
  6. Herstart Signcall
  7. Probeer of je probleem opgelost is. Zo niet, doorloop dan onderstaande stappen.

Is je probleem niet opgelost of ervaar je een ander probleem, doorloop dan deze stappen:

  1. Hou het Signcall-icoon lang indrukt
  2. Klik op Verwijderen (of installatie ongedaan maken)
  3. Installeer de software opnieuw via Google Play
  4. Controleer of je probleem opgelost is. Zo niet, neem dan contact op met de Signcall Servicedesk

Welke Android-versie heeft mijn smartphone/tablet?
Je kunt eenvoudig controleren welke versie van Android op jouw smartphone of tablet is geïnstalleerd:

  1. Ga naar Instellingen (van je telefoon)
  2. Zoek naar de optie Toestel-info
  3. Hier kun je zien welke Android-versie je toestel heeft
  4. Je kunt hier ook direct kijken of er een software-update beschikbaar is voor jouw toestel

Mijn toestel heeft geen Android 4.0.3 of hoger, wat nu?
Heb je een smartphone of tablet met een oudere versie van Android, dan kun je de nieuwste Signcall-software niet downloaden. Kijk of er een update van Android beschikbaar is voor je toestel (zie de uitleg hierboven).
Kun je je toestel niet updaten naar Android 4.0.3 of hoger? Dan kun je voorlopig nog gebruik blijven maken van de oude versie van de Signcall-software. Maar om goed gebruik te kunnen maken van de Signcall-software en diensten zoals KPN Teletolk en Tolkmatch Direct, raden we je aan om een toestel met minimaal Android 4.0.3 te gebruiken.


iOS (iPhones en iPads)

Als je Signcall al geïnstalleerd hebt op je iPhone of iPad, dan is de app mogelijk al automatisch geüpdatet. Als dat niet zo is of je de software nog niet geïnstalleerd hebt, dan kun je Signcall handmatig updaten of installeren in de AppStore. Volg hiervoor de instructies uit de handleiding.

Let op: de apps voor Android en iOS worden op dit moment nog door Google en Apple geupload naar Google Play en de AppStore. Dit kan maximaal 24 uur duren.

Signcall versie: 2.4.2588
Geschikt voor apparaten met iOS 7 of hoger.
Downloadlink
Handleiding

Ervaar je onverhoopt problemen?
Ervaar je problemen met video? Doorloop dan de volgende stappen:

  1. Open Signcall
  2. Ga naar Instellingen (in de Signcall-app)
  3. Klik op Netwerk
  4. Zet het vinkje aan bij media proxy
  5. Klik op opslaan
  6. Herstart Signcall
  7. Probeer of je probleem opgelost is. Zo niet, doorloop dan onderstaande stappen.

Is je probleem niet opgelost of ervaar je een ander probleem, doorloop dan deze stappen:

  1. Hou het Signcall-icoon lang indrukt
  2. Klik op het kruisje en verwijder Signcall 
  3. Installeer de software opnieuw via de AppStore
  4. Controleer of je probleem opgelost is. Zo niet, neem dan contact op met de Signcall Servicedesk

Welke iOS-versie heeft mijn iPhone/iPad?
Je kunt eenvoudig controleren welke versie van iOS op jouw iPhone of iPad is geïnstalleerd:

  1. Ga naar Instellingen
  2. Ga naar Algemeen
  3. Ga naar Info
  4. Bij Versie staat vermeld welke iOS versie er geïnstalleerd is op het toestel
  5. Bij Instellingen > Algemeen > Software-update kun je direct kijken of er een software-update beschikbaar is voor jouw toestel

Mijn iPhone/iPad heeft geen iOS 7 of hoger, wat nu?
Heb je een iPhone of iPad met een oudere versie van iOS, dan kun je de nieuwste Signcall-software niet downloaden. Kijk of er een update van iOS beschikbaar is voor je toestel.
Kun je je toestel niet updaten naar iOS 7 of hoger? Dan kun je voorlopig nog gebruik blijven maken van de oude versie van de Signcall-software. Maar om goed gebruik te kunnen maken van de Signcall-software en diensten zoals KPN Teletolk en Tolkmatch Direct, raden we je aan om een toestel met minimaal iOS 7 te gebruiken.