Nieuws

Bericht voor verzekerden CZ en OHRA

Nederland stapt over op een nieuw telefoniesysteem voor doven en slechthorenden. De analoge teksttelefoon wordt vervangen door een digitaal platform dat voldoet aan de internationale standaard van Total Conversation. Heeft u een gehoorverlies van minimaal 35 dB, dan wordt de licentie voor deze software mogelijk vergoed door uw zorgverzekeraar. (Lees hier meer informatie.)

Alle zorgverzekeraars vergoeden de softwarelicentie voor Total Conversation (mits uw gehoorverlies ernstig genoeg is). Dat betekent dat u dan geen maandelijkse abonnementskosten betaalt, maar alleen betaalt voor de gesprekskosten die u maakt naar de nieuwe tekst- en beeldbemiddelingsdienst. CZ en OHRA hebben aangegeven dat de vergoeding voor de Total Conversation-software bij hen niet onder het eigen risico valt.

Bent u verzekerd bij CZ of OHRA? Lees hieronder dan verder hoe u voor de vergoeding van de Total Conversation-software in aanmerking komt.


Bent u Signcall-abonnee en heeft u deelgenomen aan de omruilactie van oud AnnieS-klanten?
De softwarelicentie wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. Dit valt niet onder uw eigen risico. U betaalt geen maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen de gesprekskosten die u maakt naar de nieuwe tekst- en beeldbemiddelingsdienst.

U hoeft hier zelf geen actie op te ondernemen. Wij zullen u binnenkort per e-mail verder informeren. LET OP: dit geldt alleen voor verzekerden van CZ en OHRA.


Bent u Signcall-abonnee en heeft u niet deelgenomen aan de omruilactie van oud AnnieS-klanten?
Als u zo slechthorend bent dat u niet met behulp van een ander hulpmiddel kunt telefoneren, dan komt u in principe in aanmerking voor vergoeding. Dit is afhankelijk van uw gehoorverlies. U komt in aanmerking als:

  • u een toon-drempelverlies op het beste oor van 70 dB gemiddeld heeft;
  • u ook met een hoortoestel niet meer dan 50% kunt spraakverstaan.


Als u hieraan voldoet, dan wordt de softwarelicentie vergoed door uw zorgverzekeraar. Deze vergoeding valt niet onder uw eigen risico. U betaalt geen maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen de gesprekskosten die u maakt naar de nieuwe tekst- en beeldbemiddelingsdienst.

Om te kunnen beoordelen of u aan deze criteria voldoet, hebben wij een de volgende gegevens van u nodig:

  • uw volledig naam
  • uw geboortedatum
  • uw burgerservicenummer (BSN)
  • uw verzekeringsnummer
  • een foto/scan van uw verzekeringspas
  • een foto/scan van uw audiogram 


Dit kunt u mailen naar contact@signcall.nl. Vermeld in het onderwerp alstublieft 'Ik ben verzekerd bij CZ/OHRA'. LET OP: dit geldt alleen voor verzekerden van CZ en OHRA.


Heeft u in het verleden een analoge teksttelefoon vergoed gekregen van uw zorgverzekeraar?
Als u in het verleden een analoge teksttelefoon vergoed heeft gekregen van CZ en OHRA, dan kom u nu in principe ook in aanmerking voor vergoeding. De softwarelicentie wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. Dit valt niet onder uw eigen risico. U betaalt geen maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen de gesprekskosten die u maakt naar de nieuwe tekst- en beeldbemiddelingsdienst. 

Om u verder te informeren over de procedure, hebben wij de volgende gegevens van u nodig:

  • uw volledig naam
  • uw geboortedatum
  • uw burgerservicenummer (BSN)
  • uw verzekeringsnummer
  • een foto/scan van uw verzekeringspas


Dit kunt u mailen naar contact@signcall.nl. Vermeld in het onderwerp alstublieft 'Ik ben verzekerd bij CZ/OHRA'. LET OP: dit geldt alleen voor verzekerden van CZ en OHRA.


Heeft u op dit moment nog geen analoge teksttelefoon, maar wilt u hier wel gebruik van maken?
Als u zo slechthorend bent dat u niet met behulp van een ander hulpmiddel kunt telefoneren, dan komt u in principe in aanmerking voor vergoeding. Of u hiervoor in aanmerking komt is afhankelijk van uw gehoorverlies. U komt in aanmerking als:

  • u een toon-drempelverlies op het beste oor van 70 dB gemiddeld heeft;
  • u ook met een hoortoestel niet meer dan 50% kunt spraakverstaan.


Als u hieraan voldoet, dan wordt de softwarelicentie vergoed door uw zorgverzekeraar. Dit valt niet onder uw eigen risico. U betaalt geen maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen de gesprekskosten die u maakt naar de nieuwe tekst- en beeldbemiddelingsdienst.

Om te kunnen beoordelen of u aan deze criteria voldoet, hebben wij een de volgende gegevens van u nodig:

  • uw volledig naam
  • uw geboortedatum
  • uw burgerservicenummer (BSN)
  • uw verzekeringsnummer
  • een foto/scan van uw verzekeringspas
  • een foto/scan van uw audiogram 


Dit kunt u mailen naar contact@signcall.nl. Vermeld in het onderwerp alstublieft 'Ik ben verzekerd bij CZ/OHRA'. LET OP: dit geldt alleen voor verzekerden van CZ en OHRA.

« Terug naar Nieuws

Bericht voor verzekerden CZ en OHRA