Nieuws

Signcall maakt telefonie voor doven en slechthorenden mogelijk

Signcall, aanbieder van innovatieve telecomoplossingen voor doven en slechthorenden, heeft vandaag de teksttelefoondienst gelanceerd. Via een speciale website kunnen mensen die niet de beschikking hebben over een fysieke teksttelefoon toch teksttelefoneren. Via www.signcall.nl zijn belangrijke diensten zoals het alarmnummer 112 en de KPN Teksttelefoon Bemiddelingsdienst eenvoudig bereikbaar.

Na uitval van het speciale (mobiele) telefonienetwerk voor doven en slechthorenden op 1 mei 2012 was er een verontrustende situatie ontstaan. Veel doven en slechthorenden moesten het meer dan 100 dagen stellen zonder de mogelijkheid om het alarmnummer 112 te bereiken bij noodsituaties. Met het beschikbaar komen van de teksttelefoondienst via internet is de eerste stap gezet om volledig toegankelijke telefonie voor doven en slechthorenden te realiseren.

Ambitieus
‘De webdienst is een ideale oplossing, maar vormt tegelijkertijd slechts een eerste stap’, aldus Pascal Ursinus, één van de initiatiefnemers van Signcall. ‘We willen ieder regulier telecomapparaat ondersteunen. Begin september volgt de computer-applicatie en medio september lanceren we onze mobiele oplossing voor smartphones. Deze mobiele applicatie voldoet overigens aan de eisen van Total Conversation – gelijktijdig bellen met tekst, beeld en spraak. Total Conversation is de standaard waar belangenorganisaties van doven en slechthorenden de voorkeur aan geven als het gaat om communicatie tussen en met horenden, doven en slechthorenden.’

Initiatief
Signcall is een initiatief van Berengroep in samenwerking met nWise en wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie.

« Terug naar Nieuws

Signcall maakt telefonie voor doven en slechthorenden mogelijk