Aanvragen

Wil je gebruikmaken van Signcall? Dan kun je dit hier aanvragen. Nadat je aanvraag is doorgegeven aan de verzekering en je account is geactiveerd, kun je direct gebruik maken van Signcall.

Met Signcall heb je ook de mogelijkheid om gebruik te maken van KPN Teletolk, Tolkcontact tolk op afstand en alarmlijn 112. Kijk hiervoor bij diensten.

Wat moet je doen
Om te beginnen dien je Signcall aan te vragen.

  • Vul het aanvraagformulier in en klik op versturen.
  • Wij nemen vervolgens contact met je op over de informatie die wij nodig hebben om de vergoeding door je verzekering te regelen.
  • Om de vergoeding te regelen hebben we je verzekeringsgegevens nodig. Voor sommige verzekeraars is dat voldoende, andere willen ook een recent audiogram zien of een verklaring van je kno-arts. Zodra wij je aanvraag hebben ontvangen en weten waar je verzekerd bent, laten we je per mail weten of je deze extra documenten moet aanleveren of niet.
  • Nadat we alle benodigde informatie hebben ontvangen is je account, afhankelijk van je zorgverzekeraar, binnen vijf werkdagen geactiveerd. We sturen je dan per mail je account- en inloggegevens.
  • Nu kun je de app Signcall downloaden of de software installeren.
  • Controleer na de installatie eerst nog even of je alle instellingen goed hebt staan.
  • Je kunt nu gebruik maken van Signcall en de alarmlijn 112.
  • Wil je ook gebruik maken van KPN Teletolk en Tolkcontact tolk op afstand? Kijk dan voor meer informatie bij diensten.


Wat heb je nodig
Afhankelijk van met welke wensen je je apparatuur wilt gebruiken, heb je het volgende nodig:

  • Een smartphone met iOS of Android, met een camera aan de voorkant.
  • Een tablet met iOS of Android, met een camera aan de voorkant.
  • Een pc met Windows, met een ingebouwde camera of webcam.
  • Een goed werkende internetverbinding (Wifi of 4G).
  • Een geactiveerd Signcall-account.

Kijk bij de veelgestelde vragen aan welke eisen de apparaten moeten voldoen om Signcall te kunnen gebruiken.

Vragen?
Heb je nog vragen over het aanvragen van Signcall? Kijk dan eens bij de veelgestelde vragen, wellicht staat het antwoord daar al bij. Of neem contact met ons via contact@signcall.nl.

Aanvragen